banneri

Luonnollista lymfahoitoa Kangasalla

Lymfaklinikalta saat monipuolista ja ammattitaitoista lymfahoitoa. Tutustu hoitomenetelmään!

Lymfaterapia

Lymfaterapia on luonnollinen hoitomuoto, jolla ihmiskehon oma imunestejärjestelmä herätellään pehmeästi käsin pumppaamalla. Hoito on kivutonta, turvallista, lämpimästi hyväilevää ja rentouttavaa.

Lymfaterapiaa annetaan erilaisten leikkausten yhteydessä -  esim. 2x ennen polviproteesi- tai olkapääoperaatiota ja leikkauksen  jälkeen hoitoa voidaan antaa vielä tikkienkin aikana. Hoidossa ei mennä alkuun haavan päälle, vaan hoidetaan lähialueita. Lymfaterapia nopeuttaa paranemista, kun saadaan leikkauksen aikana syntyneet "mömmöt" liikkeelle luonnollisella tavalla.

Samoin voidaan toimia muidenkin operaatioiden yhteydessä. Esim esteettisessä kirurgiassa.

Poskiontelotulehdus, ummetus, vauvakoliikki, erilaiset kehon kipu-ja turvotustilat.

Tukkoinen olo, vaihdevuosioireet, joissa usein elimistöön kertyy nestettä.

Urheiluvammojen jälkeen, revähdykset, venähdykset,nilkan vammojen jälkeen, joissa niveleen kertyy turvotusta.

Päänsärky, huimaus, selkäsärky, tulehtuneet nivelet tai lihakset, reuma, fibromyalgia, Sjögrenin syndroma.

Syöpäleikkausten yhteydessä lymfaterapia on KELA:n korvattava hoito.

Imunestejärjestelmä

Imunestejärjestelmällä on elintärkeä tehtävä kehon nestetasapainon ylläpitäjänä. Se on verenkierron lisäksi kehon toinen kuljetusjärjestelmä. Imunestejärjestelmä ulottuu kehon kaikkiin elimiin ja kudoksiin. Sen tehtävä on kuljettaa kudoksista kaikki ne aineet ja nesteet takaisin verenkiertoon, mitä laskimojärjestelmä ei pysty kuljettamaan. Kuljetustehtävän lisäksi sillä on tärkeä tehtävä ihmisen vastustuskyvyn ylläpitäjänä. Imunestejärjestelmä on kehon " terveyspoliisi", joka auttaa puhdistamaan kehoamme.

Lymfahoito aktivoi

Kun imunestejärjestelmän toimintakyky on alentunut, valkuaisainepitoinen neste jää kudokseen ja siitä syntyy turvotusta. Turvotusta aiheuttava häiriö voi johtua monista eri syistä kuten esim. tulehduksista, traumoista, kirurgisista toimenpiteistä, sädetyksestä tai ihmisen synnynnäisistä ominaisuuksista.

Lymfahoitomenetelmä

Lymfaterapiahoito tehdään pehmeästi käsin pumppaamalla. Otteet ovat pehmeitä, rytmikkäitä ja ne noudattelevat imusuonten kulkuja. Otteet suuntautuvat kohti imusolmukkeita (kaula, kainalot, nivustaipeet, intercostaalit = kylkiluiden välit ja vatsa).

Milloin lymfahoitoa?

• kaikenlainen turvotus ja niveltulehdukset
  • syöpäleikkausten jälkitilat
  • ortopediset, kirurgiset ja traumatologiset sairaudenkuvat ennen ja jälkeen leikkauksen
  • esteettisen kirurgian toimenpiteiden yhteydessä, esin luomileikkaukset, rasvaimu
  • ylipaino ja aineenvaihduntasairaudet
  • reuma kehon pehmeissä osissa, luissa ja nivelissä
  • tukkoinen olo
  • niska-hartiaseudun kiputilat ja päänsärky
  • ummetus ja vauvakoliikki
  • urheiluvammojen jälkeinen nesteily kudoksessa
  • raskaudenaikainen turvotus esim. alaraajoissa

Muut hoitomuodot

Yrityksemme tarjoaa kokonaisvaltaisen hoitoratkaisun kipuihin, turvotuksiin ja aineenvaihdunnan ongelmiin.

• tukisidokset
  • fysioterapia
  • hieronta

Ohjeita lymfaterapiaa varten:

Lymfahoito elvyttää voimakkaasti kehon omaa nestekiertoa joten,

• varaa kehollesi aikaa sopeutua hoidon vaikutuksiin
  • saunaan ei ole hyvä mennä välittömästi hoidon jälkeen
  • juo riittäväsi raikasta vettä tai muita alkoholittomia juomia

Lymfahoito ei sovi, jos kehon vastustuskyky on kuormittunut:

• tulehdukset, flunssat, kuume
  • tuore laskimotukos